top of page

מוזמביק // 27.09.2008 - 16.09

מוזמביק -

16/9 נסיעה דרך MIVEDA והתחלת הנסיעה הארוכה דרומה לאורך מוזמביק. נסיעה ארוכה ולינה במלון מקומי ב-MACOMIA לאחר חציית הגבול נתקלנו בקשיים להחליף כסף מכיוון שאפילו הבנקים לא היו מעוניינים לקנות דולרים. בסופו של דבר החלפנו בחנות ירקות ששמחו מאוד לקנות דולרים וכן שילינג טנזני.


17/9 נסיעה של 600KM עד ZIHADE MOZAMBIC האי היה מרכז הסחר החל מהמאה ה15 אחרי גילוי האי ב 1478 ע"י וסקו דה גמה. למעשה היה נקודת הישוב הפורטוגזית הראשונה במזרח אפריקה. בהמשך האי התפתח כמרכז סחר עם ארצות ערב, הודו, אירן, מדגסקר והפך לבירת השלטון הפורטוגזי (portogeses east Africa) כיום, האי הוא יעד תיירותי ואתר שימור של האו"ם וכן כפר/ עיר פעילה. רבים מהבניינים מתפוררים אך חלקם משופצים ומרשימים מאוד. הרגשה של הליכה בעיר שירדה מגדולתה מה שאכן כך.


18/9 סיור /ILNADE MOZAMBIQUE לנו מחוץ לאי בCASUARINA CAMP.


19/9 רגע לפני שתכננו לעזוב ולצאת דרומה, פגשנו את יויו ארכיאולוג ימי שגר בILNA הוא ראה את הגלשן על הגג וציין שיש נקודת גלישה מעולה על אי מול ILNA . בהחלטה זריזה החלטנו לשנות תוכנית להגיע בסירה לאי ששמו ILNA DE COBRA (אי הנחשים) עלינו לסירת מנוע קטנה ונחתנו באי קטן מוקף סלעים חדים.

על האי חיות מספר משפחות של ציידי צבים. מעבר לכך, מדובר בטבע פראי ויפיפה. שמו של האי עפ"י הסבר שקיבלנו נובע משני דברים. בעונות מסוימות יש נחשים של אצות יבשות שצפים על פני המים בין היבשה לאי. בנוסף, בקיץ עמודי מים רבים נוצרים באזור האי, המקומיים עולים לאי פעם בשנה ומבצעים תפילה לאל הנחש.

התכנית הייתה לבלות יומיים באי אך נשארנו ארבעה ימים. אספקה נוספת קיבלנו בסירה שהחזירה את קריסטינה ואומר שנאלצנו למהר להגיע למפוטו.


20/9 גלישה בבוקר מול חלקו הצפון מזרחי של האי מים צלולים וגלים יפים.


21/9 רוח חזקה לא ניתן לגלוש, סיור באי והתרשמנו מהלגונה היפה שנמצאת לאורך החוף המזרחי.


22/9 גלישה בבוקר בקצה הצפוני. לצערי בכל הימים שהייתי לא נשבר הגל שיויו הארכיאולוג סיפר עליו ,אף שגלים מקיפים את כל האי.

לפני שעזבתי, התחיל שבירה מסויימת שנראית כך:



בהמשך עזבנו בסירה חזרה לILNA המשכנו בנסיעה לMAMPULA.

עוד באי- קנינו סרטנים מציידי הצבים ובישלנו במים, הכנו דגים טעימים, עשינו סיור הקפת האי, ראינו את ציידי הצבים מנקים קונכיות ענקיות. לפני העזיבה, ראינו שלושה לוויתנים שוחים דרומה.


בסוף הטמנו צנצנת עם פתק בזו הלשון (בערך): "מכתב זה נכתב ע"י ארז, איריס ויעקב בשהותם על ILNADE COBRA או בשפתנו אי סרטני הקומנדו. כל המוצא מכתב זה מתבקש לשלוח מייל לכתובות המצורפות מטה בציון המספר הטבוע על הצנצנת וצבע המכסה ואנו נזמין אותו להמבורגר במסעדת מוזס תל אביב (300 גרם תוספות לבחירתך) תיהנו מהאי המדהים. מאחלים צוות צ'אקה".

בMAMPULA ישנו בPASAO ESTRLA שלושתינו בחדר, שהיה יקר אבל היה לו טלוויזיה.


23/9 סידורים בבוקר (בMAMPULA יש CHOPRITE ממש אמריקה...) ונסיעה לALTO MOLOCOE.

באפריקה מוכרים לצידי הדרכים לפי אזורים- 30 קילומטר מוכרים עגבניות, 30 קילומטר מוכרים בצל, 30 קילומטר מוכרים קשיו ו- 30 ק"מ בין קנדה ביץ' לנקטה ביי מוכרים כדורים קופצים גבוה שעשויים מגומיות.


24/9 התעוררנו ב6:00 ונסענו 14 (!) שעות עד ץGORONGOSA. ישנו באתר קמפינג ליד הכניסה לשמורה מכיוון שאין להם רישיון עדיין הם לא לוקחים כסף ומבקשים להשאיר תרומה, בדרך תדלקנו מג'ריקנים.


25/9 נסיעה לVILANKULU נכנסנו לוילה בנAOBAB BEACH מקום נחמד אך מעט מוזנח.


26/9 תיכננו יום צלילות מול BAZAVUTU אך מזג האוויר לא אפשר יציאה לריפים שממזרח לאי, לכן החלטנו לצאת ליום שיט ושנרקול בארכיפלג. מדריך הצלילה המליץ על DOLPHIN DOWN כחברה לצאת איתה. בדיעבד הטיול היה מוצלח אך לא כדאי עם החברה הזאת מכיוון שהיחס היה רע מאוד וכמות האנשים בסירה מוגזמת.


שיט של כ 1.5 שעה בין שרטוני החול לאי (הדרך חזרה ארכה חצי שעה מכיוון שבגאות ניתן לשוט ישר) באי שנרקלנו וראינו עושר של דגים ובע"ח ימיים (תמנונים, סרטנים, כוכבי ים) בנוסף ניתן להתרשם מהבדלי הגאות והשפל ועליית וירידת המים.


27/9 נסיעה מVILANKULU ל-TOFU. הגענו בסביבת הצהריים מזג האוויר אפרורי.

נכנסתי לגלוש בחוף שמול BAMDOOZI BP. ביץ' ברייך אכזרי למדי, שנשבר לצערי בעיקר שמאלה בליווי רוח OFF SHORE חזקה מאוד יצרה תנאים קשים בשבילי.

בנוסף פצע בכף הרגל שלא נרפא מציק לי (בעיקר בהליכה אבל גם בגלישה).

8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

לפני הטיול

דרקשברג- בגבול לסותו דרא"פ, ניתן לעשות טרקים לאורך החוף לקייפטאון. פלטנברג- ביי 8- עצירה יפה, חוף יפה הרמנוס- ניתן לראות ליוויתנים מהיבשה סדרברג- שמורה צפונית לקייפטאון, יש טרקים מפלי אוגרביס- שמורה י

טיפים שארז רשם לפני הנסיעה בחנות "למטייל" בחיפה

2+ צמיגים ספייר, אומים ספייר לגלגל כבלי התנעה סט פלאגים ספייר + מפתח, כבלי הצתה (מחבר מפלג לפלאגים) פיוזים מכל הסוגים, רצועות ספייר (אלטרנטור, מזגן, הגה כוח) מנורות פנימית וסט תיקון, קומפרסור שמן ספיי

טיפים - דרום אפריקה

דרקשברג- בגבול לסותו דרא"פ, ניתן לעשות טרקים לאורך החוף לקייפטאון. פלטנברג- ביי 8- עצירה יפה, חוף יפה הרמנוס- ניתן לראות ליוויתנים מהיבשה סדרברג- שמורה צפונית לקייפטאון, יש טרקים מפלי אוגרביס- שמורה י

bottom of page