top of page

דרום אפריקה // 30.03.2008

25/3 נסעתי עם רינוס לדרבן נסיעה יחסית ארוכה ולא מעניינת במיוחד. בדרבן נכנסנו לקפקרסי על החוף, מקום של גולשים.

26/3 הסתובבתי בדרבן עם האוטו וניסיתי למצוא פתרון לבעיית הגגון. מסתבר שהמצב חמור ממה שחשבתי ויש צורך לתקן את התעלה מעל החלון לפני שאפשר לשים גגון חדש. תיקון התעלה יעלה 12 אלף רנד ויקח שבוע. למזלי, הביטוח אמור לשלם את המחיר. הבעיה היחידה היא, שאהיה תקוע שבוע בדרבן בלי אוטו. כרגע יש לי שני רעיונות- או קאוץ'סרפינג או להתנדב באזור.

27/3-29/3 השארתי את כל מה שהיה בגגון אצל הפחח, לקחתי גלגל ספיר ויצאנו לכיוון לסותו.

ביום הראשון הגענו לאנדרברג וישנו באנדר דה ברג שהיה מוצלח מאוד.

למחרת בן הגיע והתחלנו לעלות ללסותו דרך פאני פס. הנסיעה הייתה קשה ממה שציפיתי אבל עברה די חלק. אחרי העלייה בפאני פס המשכנו כשעתיים נסיעה למחותלונג MAKHFILONG וישנו שם במלון.

היום הבא התוכנית היה לנסוע לקצה (KATSE) וההחלטה שלי הייתה להימנע מדרכי 4X4 ולהשתמש בדרכי עפר רגילות. למרות זאת החלטתי לקחת קיצור דרך וילסוע כ40 ק"מ בדרך 4X4 לכיוון KATSE.

קיצור הדרך הזה הסתיים בכ 12 שעות נסיעה על פני יומיים, בדרך לא דרך, סלעים, בוץ, נהרות, מהירות נסיעה ממוצעת של כ5 קמ"ש. רוב הזמן הייתי מאוד לחוץ ופחדתי לשברים ונזק לרכב! בנוסף כל בעיה שמתעוררת לא ניתן לפתור כי האזור נידח מאוד. הנסיעה הייתה בנופים מדהימים של לסותו, מדינה הררית (רובה מעל 200 מטר) וענייה מאוד. כל אדם ששאלנו כמה זמן יקח להגיע ומה המרחק נתן תשובה שונה. כולם עם זאת הסכימו שהדרך נוראית.

בערך בשעה 17:00 הבנו שלא נגיע באור יום והתחלנו לחפש פתרונות. לישון באוטו היה רעיון אחד, אבל החלטנו לנסות לישון באחד הכפרים הקטנים. למזלנו נתקלנו בצ'ארלס (מוזר אבל זה השם שלו) הסברנו לו את הבעיה והוא הזמין אותנו לבית שלו. בילינו את הלילה בבקתה לסותואית אמיתית והיה נהדר.

היום הבא היה נסיעה דרך KATSE למעבר הגבול בBOTLA BOTLA, דרך גולדן גייט פארק דרא"פ לבקבקרס באמפיטיאתרון. ישנו שם לילה ולמחרת חזרה לאנדרברג לרכב של בן. אני ורינוס המשכנו לדרבן וכרגע אני על החוף בוורנר ביץ' בבקפקרסי מעולה.

אני מחכה לתשובה מחברת הביטוח ואז אוכל לתכנן את המשך הדרך.

28/3 שיחה על פוליטיקה של דרא"פ-

הANC נמצאים בשלטון כמפלגה יחידה, למעשה הדמוקרטייה הדרום אפריקאית מורכבת ממפלגה אחת ולכן היא די שברירית. התקווה היא שהANC תתפצל לשתי מפלגות וכך דמוקרטייה תבוא לידי ביטוי. בנוסף, התקשורת המשודרת קשורה כמעט לחלוטין לממשלה ולמעט ערוץ חופשי אחד בטלוויזיה, שאר השידורים בשליטת הממשלה (גם רדיו). העיתונות חופשיה וביקורתית.

השחיתות נפוצה מאוד בכל הדרגים – השוטרים משתכרים מאוד מעט ולכן שוחד הוא מקור הכנסה סביר. רשת שחיתות גדולה התפוצצה כאשר התברר שסגן הנשיא זומה לקח שוחד בעסקה ענקית לקניית ספינות טילים וצוללות. אותו זומה נאשם גם כאנס אך עדיין מכהן בתפקיד בANC.

3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

לפני הטיול

דרקשברג- בגבול לסותו דרא"פ, ניתן לעשות טרקים לאורך החוף לקייפטאון. פלטנברג- ביי 8- עצירה יפה, חוף יפה הרמנוס- ניתן לראות ליוויתנים מהיבשה סדרברג- שמורה צפונית לקייפטאון, יש טרקים מפלי אוגרביס- שמורה י

טיפים שארז רשם לפני הנסיעה בחנות "למטייל" בחיפה

2+ צמיגים ספייר, אומים ספייר לגלגל כבלי התנעה סט פלאגים ספייר + מפתח, כבלי הצתה (מחבר מפלג לפלאגים) פיוזים מכל הסוגים, רצועות ספייר (אלטרנטור, מזגן, הגה כוח) מנורות פנימית וסט תיקון, קומפרסור שמן ספיי