top of page

דרום אפריקה // 07.03.2008

המראתי מישראל ב5/3/08 לפני שלושה ימים בטיסת אתיופיק אחרי פרידה עצובה מבולבילון. בכניסה לביקורת דרכונים התחילה ההיכרות שלי עם אפריקה.

השוטרת בביקורת הדרכונים הסתכלה עליי ואמרה "אתה באמת עולה על הטיסה הזאת!?!"

בהמשך הטיסה ישבתי ליד שני בחורים ישראלים. ליעד- בן 26 עובד עבור חברת יהלומים, ב-3 שנים האחרונות הוא מבלה חודש באפריקה וחודש בארץ. באפריקה הוא נמצא בקונגו באמצע הג'ונגל. הלבן היחיד ברדיוס של מאות ק"מ. העבודה שלו היא לקנות יהלומים מהכושים. כושים מגיעים לבית המאובטח שלו והוא מחליט כמה שווים היהלומים וקונה אותם.


ראובן- בן 41 עובד עבור משרד הביטחון, הוא מאמן צבאי של מדינות אפריקאיות. כבר 12 שנים על הקו אפריקה- ישראל. בהמשך השניים סיפרו לי ואחד לשני מיני סיפורי זוועה. מחלות (צהבת, מלריה, טיפוס...), מלחמות וכו'..


ראובן סיפר שהוא תמיד נושא אקדח טעון וקלאצ'ניקוב. סיפר שהוא נוסע באזור קרבי מאות קילומטרים ולא יודע מה יקרה בהמשך הדרך. בקיצור, שמחה וששון.


כאשר ראובן שאל אותי לאן אני נוסע אמרתי בתמימות יוהנסבורג. הוא הסתכל עליי ואמר לי "וואלה לא הייתי נוסע לשם, זה מקום מסוכן מאוד" מיותר לציין שהשיחה לא הרגיעה את חששי מיוהנסבורג.

אחרי עצירה קצרה באדיס (הופתעתי מכמה שהיבשת הזו שטוחה...) המשכתי בטיסה בת 5 שעות ליוהנסבורג.

לפני הירידה מהמטוס דאגתי להחביא את כל דברי הערך (נסעתי עם 10,000$ בטרוולרס) ביציאה מהטרמינל ישנו שלט "EXIT AT OWN RISK" עוד משהו בשביל להרגע...


יוהנסבורג עיר ענקית. נהג המונית לא הצליח להגיע לכתובת ואני ניווטתי בעזרת ספר המפות שלו.

הגעתי לבית של בנג'מין, שער חשמלי וגדר עם קוצי פלדה מקבלת את פני הנכנסים, משהו כזה:





סופיה וסיג'יי קיבלו את פני. בנג'מין הגיע בהמשך:

בבית של בנג'מין גרים בחברותא.

סיג'יי (שזכה לכינוי בפאלפון שלי- סי גיי) סטודנט למתמטיקה בן 22. הומו. נחמד מאוד וחייכני.

סופיה- סטודנטית למשפטים בת 25 (תואר ראשון במנהל עסקים). שמנה אבל נחמדה מאוד, דברנית ושמחה לעזור.

בנג'מין- יועץ עסקי בן 34, מבטא אפריקנרי כבד שבשילוב עם גמגום קל, קשה מאוד להבין מה הוא אמר.

בן- איש עם לב טוב, למרות שנראה אדיש בהתחלה. כל הזמן עזר לי בנושא הרכב.


מה שמביא אותי לרכב...

ביום חמישי 6/3 נסעתי עם ג'ון- מכונאי בדימוס (40 שנה במקצוע) לראות 2 מכוניות. הראשונה זולה ומצ'וקמקת- עם בעלים שקרן. השנייה יקרה וטובה עם בעלים אמין. אחרי התלבטויות קשות סגרתי עסקה על המכונית הטובה וחרגתי ב1,500$ מהתקציב שתכננתי.

זהו זה .בגדול מסכם את 3 הימים האחרונים.

17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

לפני הטיול

דרקשברג- בגבול לסותו דרא"פ, ניתן לעשות טרקים לאורך החוף לקייפטאון. פלטנברג- ביי 8- עצירה יפה, חוף יפה הרמנוס- ניתן לראות ליוויתנים מהיבשה סדרברג- שמורה צפונית לקייפטאון, יש טרקים מפלי אוגרביס- שמורה י

טיפים שארז רשם לפני הנסיעה בחנות "למטייל" בחיפה

2+ צמיגים ספייר, אומים ספייר לגלגל כבלי התנעה סט פלאגים ספייר + מפתח, כבלי הצתה (מחבר מפלג לפלאגים) פיוזים מכל הסוגים, רצועות ספייר (אלטרנטור, מזגן, הגה כוח) מנורות פנימית וסט תיקון, קומפרסור שמן ספיי

טיפים - דרום אפריקה

דרקשברג- בגבול לסותו דרא"פ, ניתן לעשות טרקים לאורך החוף לקייפטאון. פלטנברג- ביי 8- עצירה יפה, חוף יפה הרמנוס- ניתן לראות ליוויתנים מהיבשה סדרברג- שמורה צפונית לקייפטאון, יש טרקים מפלי אוגרביס- שמורה י

bottom of page